Nieuws

Frederic Bulcaen en Kris Devidt over opportuniteitenontwikkeling bij Typhoon

news item photo

In januari 2014 voerde horsum bij Typhoon de oefening rond opportuniteitenontwikkeling voor KMO's uit. Typhoon is een cleantechbedrijf dat oplossingen biedt op gebied van luchttechniek waaronder industriële ontstoffing en pneumatische transporten.

We vroegen Frederic Bulcaen en Kris Devidt hoe zij en hun medewerkers deze oefening rondopportuniteitenontwikkeling hebben ervaren.

Welke meerwaarde heeft deze oefening rond opportuniteitenontwikkeling voor Typhoon gehad?

Kris Devidt: "De oefening met horsum heeft de betrokkenheid van onze key medewerkers verhoogd door hen te laten meedenken over de te volgen strategie van onze onderneming!"

Frederic Bulcaen: "De verwachtingen van deze strategische oefening hebben ons als management overtroffen. horsum slaagde erin om onze key-medewerkers te laten meedenken over de uitdagingen die ons bedrijf de komende jaren te wachten staat en om hen hierin zelf actie te laten ondernemen. Na de eerste sessie al waren onze medewerkers heel enthousiast. Deze oefening heeft heel wat potentieel in de firma losgemaakt en dit op verschillende niveaus."

Waarom is deze oefening ook interessant voor een KMO (en niet enkel voor grote ondernemingen)?

Frederic Bulcaen: "KMO's nemen meestal niet de tijd om regelmatig hun strategie onder de loep te nemen, laat staan dit te communiceren aan hun personeel. Elke KMO wil zijn personeel zo veel mogelijk betrekken bij het beleid, maar er zijn steeds excuses om dit uit te stellen tot later. Dankzij horsum's oefening rond opportuniteitenontwikkeling, werd de koe bij de horens gevat: met een heel positief resultaat slaagde horsum erin op een heel pragmatische manier de key-medewerkers te betrekken en dit op basis van een eenvoudige methodologie. Op heel korte tijd werden heel waardevolle ideeën gevonden. Dat dit in groep is gebeurd, zorgt voor een grote gedragenheid wat belangrijk is voor een KMO."

Kris Devidt: "horsum begrijpt dat tijd en geld heel kostbare begrippen zijn in KMO's. Vandaar de heel pragmatische aanpak binnen een realistisch tijdsbestek en met maximaal resultaat!"

Waarom zou u horsum aan collega-ondernemers aanbevelen?

Kris Devidt: "Een veelheid van ervaring zorgt ervoor dat horsum in iedere fase of bij iedere probleemstelling binnen een bedrijf wel een passend antwoord heeft. An en Dennis, de consultants van horsum, houden rekening met de noden en de soms wel gevraagde flexibiliteit van een KMO. Ze luisteren naar de noden en dringen niet zomaar een standaardoplossing op."

Wilt u ook uw onderneming beter afstemmen op een wijzigende omgeving?? Dan komen we graag eens langs. Stuur een email naar info@horsum.be of bel ons op +32 9 378 38 28 voor meer informatie.horsum is een erkend dienstverlener voor de KMO-portefeuille.

horsum helpt bedrijven in de technologische industrie - groot én klein - hun business op snelheid te brengen.

share: