Nieuws

horsum vertelt tijdens Innowiz hoe efficiënt een “breed gedragen” SWOT analyse te maken

news item photo

Op donderdag 22 januari 2015 was horsum gastpreker op Innowiz. Dit jaarlijkse event brengt ontwikkelaars van creatieve tools en creatievelingen samen.

horsum bracht er hun case over hoe zij bij KMO's op een efficiënte wijze een "breed gedragen"SWOT analyse maken. Hiervoor gebruiken ze enkele creatieve tools.

Om KMO's sneller op nieuwe opportuniteiten te laten inspelen, heeft horsum een eigen methodologie ontwikkeld. Binnen deze methodologie wordt ondermeer een grondige SWOT analyse van het business model van de KMO gemaakt. Deze SWOT analyse gebeurt efficiënt. horsum zorgt er voor dat de SWOT analyse door alle medewerkers gedragen wordt.

Om snel tot deze SWOT analyse te komen, gidst horsum de medewerkers van de KMO door volgende stappen:

  • Eerst wordt het business model canvas van de KMO aan de medewerkers voorgesteld;
  • Daarna worden er stellingen over het business model aan medewerkers getoond. Aan de hand van een anonieme voting software geven de medewerkers hun mening over deze stellingen. De resultaten van de voting - en dus de mening van de groep - worden real time geprojecteerd. Dit lokt discussie uit. Al snel wordt een lijst van breed gedragen sterkten, zwakten, opportuniteiten en bedreigingen samengesteld.
  • Vervolgens worden ze ook volgens belangrijkheid gerangschikt. Hiervoor wordt ook de voting software gebruikt. In een minimum van tijd worden de belangrijkste en breedst gedragen sterken, zwakten, opportuniteiten en bedreigingen geïdentificeerd.
  • Zo wordt in een paar uur het business model van de KMO grondig gescreend. Op basis van deze screening kan er snel op nieuwe opportuniteiten worden ingespeeld.

Meer info gewenst? Contacteer ons op +32 9 378 38 28 of op info@horsum.be.

horsum helpt bedrijven in de technologische industrie - groot én klein - hun business op snelheid te brengen.

share: